wtorek, 7 czerwca 2011

SEZONOWE WARZYWA I OWOCE: MAJ


Prawie zapomniałam, że obiecałam sobie zamieszczać ściągi z sezonowych warzyw i owoców, czyli, czego absolutnie nie można przegapić i koniecznie trzeba w tym miesiącu zjeść:)))

Maj już się co prawda skończył, ale warto powspominać:), tym bardziej że w maju tak naprawdę zaczyna się w naszym klimacie szaleństwo z sezonową zieleniną:)

W końcu można jeść bez obaw wszystkie nowalijki - sałatę, rzodkiewki, szczypiorek, etc. (koniecznie chociaż raz w chłodniku)

Majowym przebojem nr 1 są jednak szparagi i botwinka:), no i młode ziemniaczki:), koniecznie z koperkiem i z kefirem:)

Chociaż każdy lubi co innego, moja mama się w tym roku zajadała młodymi pokrzywami...nawet spróbowałam, nie były takie złe (a la szpinak), ale do szparagów to im daleko..

Poza tym w maju koniecznie trzeba zjeść młodą kapustę, rabarbar i pierwsze truskawki.

Po świetne sezonowe przepisy z dużą ilością warzyw zachęcam zajrzeć do mojego ulubionego bloga z przepisami: www.kwestiasmaku.com   , polecam zwłaszcza zakładkę "zielony środek", a ja, ponieważ jestem ostatnio na etapie fascynacji zielonymi koktajlami V. Boutenko, podam przepis na jeden z koktajli z mleczem, których wyjątkowo dużo w tej książce:

1 pęczek liści mlecza
2 filiżanki soku jabłkowego
1 świeże mango
1 brzoskwinia
 - po zmiksowaniu wychodzi około 2 litrów koktajlu, smacznego:)

>> aha, zapomniałabym o jeszcze jednej ważnej rzeczy - faceci w tym miesiącu, o ile zaliczyli już żonkile i tulipany, przynajmniej raz przynoszą konwalje i bzy! (najlepiej białe, bo maj to miesiąc zieleniny i białych kwiatów:)